En este blog podrá leer poemas del poeta valenciano Pere Bessó en catalán y Español/Castellano. También puede leer su vasta obra en su sitio web: http://perebesso.com

miércoles, 30 de diciembre de 2009

L’IMAGINARI PLANETARI FEMENÍ-PERE BESSÓ

El desig és viu un malestar
vermell als nostres fronts enfebrits...







L’IMAGINARI PLANETARI FEMENÍ



Trepitjant la mateixa pedra en l’estiuet de sant Martí com una gropada les gotes grosses són gobelets de vi blanc que ens trenquen el nas açò era que una vegada la filleta penjava el vestit d’algun taller de costura a la memòria infantil dels cossos que mai no acabaren de créixer açò era i no era que una vegada la mare, embolcallant el món per damunt dels muscles, un abric fet d’aigua a l’aguait del niu del matriarcat col·lectiu de bell nou, era que era com una cançó arrelada de la terra posant el tast o la inhalació d’aquest perfum primer, posant-lo a una banda per a després la resposta a aquestes preguntes a un cel desnuvolat o immòbil Amb un petit temps recuperat per al frontispici de la rosa amb la còpia untada de roig de pètals de René Char a les mans

A despit de la finestra oberta al cor en la cambra de la llarga absència el perfum de la rosa és encara encadenada a l’alé que hi era De bell nou estem sense l’experiència prèvia del dolor nouvinguts a l’amor. La rosa El camp a la seua manera dissiparia també el descarament i les caretes de la mort Cap reixa no ens destorba en el sender triat El desig és viu un malestar vermell als nostres fronts enfebrits Qui petja la terra en les seues pluges no té res a témer dels trons als paratges enrunats Però si es deté a parlar a cau d’orella amb sí mateix ai las travessat per la pressa de sobte volarà a les cendres com un arquer reclamat per la bellesa

La meua sola fe en la rosa es troba en la ruptura del meu cos i en les absències la manera com he perdut durant els mil·lenaris de dents el ressentiment resta memoritzat en el plec roig de la llengua als cercles concèntrics de la pedra al bassot del melic de la consciència de nina quanta nostàlgia per a l’agudesa dels ossos als meues malucs No jo tinc fe en oblidar— Tocs que em són inútils ara però que he assatjat fins al darrer instant només per sacsar la cega pantalla excés de carn rosa a la conquilla pregona on la meua carcassa la tendresa és quelcom que s’esmuny en el salt dels ulls i lluny de mi la fe en la gàbia dels dits però com tothom hi ha límits hi ha llimbs







EL IMAGINARIO PLANETARIO FEMENINO


Pisoteando la misma piedra en el veranillo de san Martín como una chaparrada las gotas gruesas son cubiletes de vino blanco que nos rompen la nariz érase una vez que la hijita colgaba el vestido de algún taller de costura en la memoria infantil de los cuerpos que nunca no acabaron de crecer era y no era que una vez la madre envolviendo el mundo por los hombros un abrigo hecho de agua al acecho del nido del matriarcado colectivo de nuevo, era que era como una canción enraizada de la tierra poniendo el gusto o la inhalación de este perfume primero, poniéndolo a un lado para después la respuesta a estas preguntas a un cielo desnublado o inmóvil Con un menudo tiempo recuperado para el frontispicio de la rosa con la copia untada de rojo de pétalos de René Char en las manos

A despecho de la ventana abierta al corazón en la cámara de la larga ausencia el perfume de la rosa está todavía encadenada al aliento que allí había De nuevo estamos sin la experiencia previa del dolor recién llegados al amor La rosa El campo a su manera disiparía también el descaro y las caretas de la muerte Ninguna reja nos estorba en el sendero escogido El deseo es vivo un malestar encarnado en nuestras frenes enfebrecidas Quien huella la tierra en sus lluvias no tiene nada que temer de los truenos en los parajes derrocados Pero si se detiene a hablar al oído consigo mismo ay de mí atravesado por la prisa de pronto volará a las cenizas como un arquero reclamado por la belleza

Mi sola fe en la rosa se halla en la ruptura de mi cuerpo y en las ausencias el modo como he perdido durante los milenios de dientes el resentimiento queda memorizado en el pliegue rojo de la lengua en los círculos concéntricos de la piedra en el charco del ombligo de la conciencia de niña cuánta nostalgia para la agudeza de los huesos en mis caderas No yo tengo fe en olvidar— Toques que me son inútiles ahora pero que he intentado hasta el último instante sólo por zarandear la ciega pantalla exceso de carne rosa en la venera profunda donde mi osamenta la ternura es algo que se escurre en el salto de los ojos y lejos de mí la fe en la jaula de los dedos pero como todo el mundo hay límites hay limbos

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