En este blog podrá leer poemas del poeta valenciano Pere Bessó en catalán y Español/Castellano. También puede leer su vasta obra en su sitio web: http://perebesso.com

martes, 28 de junio de 2011

LLETRA A ANA BLANDIANA

Imatge presa de la xarxa. Ana Blandiana




LLETRA A ANA BLANDIANA



Jo, Otília, volguera parlar-vos del país d’on vinc com un dicidor errant que no s’asseurà mai a la vora d’una ona gegant com el somni del no-res. No sabria dir-vos si vinc de l’estiu o de les darreries de la tardor, però sí confessar que la meua terra no ha despertat encara de l’engany de les roses ni de la fragilitat de l’oroneta al vol. Una terra, per seguir-vos, en què les fulles no necessiten caure com estels domèstics per por a les trepitjades. Jo vinc d’un país de cel carregat de fruits i pesant com els malsons que els llancen a terra, al somriure de l’herba, al cant de la tibada i a les pessigolles de dàtils en la sorra. Al meu país hi ha tantes flors per a guarir els vostres ulls dolguts que podeu guardar-vos-en rierols amb sentors de gesmils, encara que pengen petons de lluna en cada arbre. D’on jo vinc naix a cada moment la petita mort abans de l’abraç de la gran dormida.


(inèdit, 28 juny 2011)






LLETRA A ANA BLANDIANA



Jo, Otília, querría hablaros del país del que vengo como un decidor errante que nunca tomará asiento a orilla de una ola gigante como el sueño de la nada.. No sabría deciros si llego del verano o del final del otoño, pero sí confesar que mi tierra no ha despertado aún del engaño de las rosas ni de la fragilidad de la golondrina en el vuelo. Una tierra, por seguiros, donde las hojas no necesitan caer como estrellas domésticas por miedo a las pisadas. Jo vengo de un país de cielo cargado de frutos y pesado como las pesadillas que los echan a tierra, a la sonrisa de la hierba, al canto de la tirantez y a las cosquillas de dátiles en la arena. En mi país hay tantas flores para sanar vuestros ojos dolidos que podéis guardároslos en arroyos con olores de jazmines, aunque cuelguen besos de luna en cada árbol. De donde yo llego nace a cada momento la pequeña muerte antes del abrazo de la gran dormida.

Etiquetas: ,